2019 Zuid Frankrijk

27 mei 2019 - Saint-Christophe, Frankrijk

20 mei maandag

vandaag bezoeken we Oradour een stadje waar de vrouwen en kinderen in een kerk door de Duitse gestapo zijn verbrand , de mannen zijn dood geschoten. De Gaulle bepaalde dat het dorp moet blijven zoals het is. Je ziet er een aantal oude voorwerpen die zijn achter gelaten, verbrande gebouwen en er is een museum ter nagedachtenis aan de slachtoffers. Hierna rijden we naar een verlaten dorpje Montral Senard. Een aantal woningen en gebouwen zijn weer in de oude staat hersteld zoals die waren in de jaren dertig zoals een schooltje, cafe, winketjes etc. Het weer is redelijk en iets warmer. We besluiten nog een dag langer te blijven op deze camping.

21 mei dinsdag

We moeten tanken en boodschappen doen in een plaatsje 18 km terug.

22 mei woensdag

Camping aan zee l arbre d or een tussen camping  wel wat ver van zee.

we rijden naar de atlantische oceaan 20 km en maken een heerlijke strandwandeling

23 mei donderdag.

een reisdag naar Spanje

De route verloopt soepel totdat we ons weer vast rijden bij een toegangspoort. Na veel manouvreren overwinnen we dit probleem. we nemen een plaats met mooi uitzicht. paniek de autosleutel is weg en Klaas wordt ziek. Alles opgezet morgen weer een dag Klaas gaat meteen naar bed

24 mei vrijdag

De volgende ochtend worden de sleutels gevonden in een broekzak. Tv opgezet etc. we gaan naar een ooievaars dorp

hier vlakbij en doen boodschappen binnen straal van 15 km is geen  super mercado. Met klaas gaat het al beter , ik wil even kwijt dat wij iedere avond rummicuppen en Hennie wint meestal nu na 6 potje sta ik ver voor. Het weer blijft slecht veel wind.

25 mei zaterdag

vandaag de toer door de woestijn een autorit van 35 km door een natuurgebied Reales Baneras. De ingang is moeilijk te vinden , na wat heen en weer gereden te hebben het maar gevraagd aan een politie man die langs de weg met zijn auto staat. Hij brengt ons naar de ingang van het park. We maken een prachtige rondrit door een soort woestijn. We gaan uit eten in een restaurant bij de camping. Het is het beste restaurant uit de streek en erg druk. Om 2100 uur gaat het open en om half tien komt het eerste gerecht Klaas heeft asperges en Hennie grote gamba,s. niet slecht. Daarna het hoofdgerecht niet te geloven Klaas neemt grilled barbeque zijnde 10 patates frites en 4 vette speklappen taai is niet te eten alles teruggegeven Hennie heeft vette frites met een vette kippebout is te eten. Het toetje is prima een kaascake. Nog nooit zo slecht gegeten kosten 32 euro.

26 mei zondag

koud weer en veel harde wind we gaan naar Burgo 200km aangekomen bij de camping hebben we een lekke band, anwb gebeld en nu maar wachten. Het wordt een murphie dag . Lekke band gemeld anwb om 1400 uur om 1630 wordt het wiel verwisseld. Uren staan we bij de auto met caravan op een druk pakeerterrein voor de camping.

Als de monteur klaar en weg is start de accu niet meer. Stom van ons want de caravan trekt de auto leeg als hij op contact staat.  Om half acht accu gevuld door dezelfde monteur die vrolijk wordt als  hij ons ziet meen goede klant is nooit weg. Met google translate begrijpen we elkaar. Nu even rondjes rijden . Om half acht gegeten. Klaas heeft een heel dik been gekregen .We moeten hier morgen blijven en het wiel laten maken afspraak met garage is gemaakt om 9.00 uur. Hennie heeft het heel zwaar met alle problemen maar we zetten door. We hebben een redelijke wifi waardoor communicatie met de buitenwereld mogelijk is.