6 tm 11 juni donderdag

11 juni 2019 - Málaga, Spanje

We rijden naar Cadiz een stad met een haven en een oud centrum. Parkeren bij een station en lopen het oude centrum in. We wandelen rond en vinden een soort hal met rondom stalletjes met tappas dat is smullen. Een mooie stad met oude gebouwen en kerken. We wandelen een stukje over de promenade terug naar de auto. Maar hoe moet je betalen wij weten het niet. Franse toeristen denken dat het gratis  parkeren is en zetten de auto voor de slagboom, helaas die gaat niet open. Tenslotte vinden we een betaal paal en met veel hulp van omstanders lukt het te betalen en  kunnen we terug naar de camping

vrijdag 7 juni

We rijden naar een camping Valleniza even voorbij Malaga. Weer een bijzondere belevenis . Er zijn twee soorten borden witte en blauwe die Malaga aangeven. Tomtom kiest de blauwe lijkt ons goed maar na 20 km weet tomtom het niet meer. Plotseling volgt tomtom de witte borden en rijden we een stuk terug nu langs de kust wel een heel mooie route met veel bergen. We zien Marokko liggen aan de overkant en Gibraltar  na een vermoeiende tocht vinden de camping.

Zaterdag 8 juni

we zij op een echt Spaanse camping aan zee met in de weekends veel spaanse gasren met kinderen. Het is zaterdag dus veel spaanse gezinnen komen naar de camping voor oa een barbecue. We gaan een stadje bezoeken aan de kust  Nera. een stadje ook wel genoemd het dak van europa wat overdreven maar wel een heel mooi uitzicht. Hier kopen we een herenriem en portemonnee bij een Nederlands sprekende verkoper hij wijst ons op een mooi stadje in de bergen Frigilliana. Helaas is het rondrijdende treintje gereserveerd. We rijden terug doen boodschappen en gaan gourmetten.

Zondag 10 juni

rondrit gemaakt naar een stuwmeer bij Los Romanus erg mooi liggend in het binnenland we hebben het adres van de camping. Erg lekker gegeten met mooi uitzicht op het meer.

maandag 11 mei

Het wegrijden vanaf de camping is moeilijk. Een afslag van een drukke provinciale weg met wat hulp lukt het veilig te vertrekken. Verder gaat de reis naar Gabo de Gata. We nemen de camping  Los Escullos. Een mooie camping met zwembad en overdekte plaatsen voor de caravan. De heen reis verliep niet vlekkeloos de mover vertikte het, van alles geprobeerd batterijen vervangen opnieuw starten niets helpt nog een keer de batterij van de mover besturing gewisseld en ja hij doet het weer. Besluiten alle oude batterijen weg te doen.

Een apart gebied lijkt op een soort woestijn met de camping als een Oase. Op de heenweg een ongelooflijk uitzicht op plastiek  kassen alles staat er vol mee. Gelukkig staan ze niet in het natuurreservaat waar de camping staat.

dinsdag 12 mei

Een wandeling vanaf de camping langs de kust staat op het programma zo,n 6 km bij heel warm weer. Een mooie wandeling langs de zee en door hoge duinen langs vulkanen etc. Wel veel hoogte verschil. Onderweg een pisa gegeten.

1. Josijanne:
    9 juni 2019
    Wat leuk om weer iets van jullie te horen. Het lijkt me een erg leuke reis die jullie maken en zoveel nieuwe dingen te zien. Veel plezier met de rest wat nog komen gaat