Salamanca Caceras Conil de frontera 30 /5 5/6

5 juni 2019 - Santa Marta de Tormes, Spanje

Vandaag is het echt Spaans weer en de komende weken blijft het warm van 28 tot 36 graden.

Salamanca 30 mei donderdag Hemelvaartsdag

Een rustdag we doen niets het is erg zonnig  en warm.

Van Caceres 31 mei 1 juni vrijdag en zaterdag

we trekken verder richting Sevilla eerst naar Caceras 260 km rijden.

Het is erg warm een mooie campingplaats met een eigen huisje met toilet douce en water. Wat een luxe

Caceras blijkt een heel mooie stad te zijn met veel historie. We maken een stadswandeling.

Sevilla zondag 2 juni

Verder gaat de reis het is warm gelukkig hoeven we maar 200 km. Er is weinig verkeer en we zijn er snel op camping Villsom. We staan tegen over een zwembad. alles opbouwen en snel in de schaduw stil blijven zitten.

Maandag 3;juni gaan we met de bus naar Sevilla en bezichtigen het centrum met de kathedraal etc en eten tappas dit keer geen succes. Op de camping gaan we zwemmen. Boodschappen doen we bij een Carrefour. Apart zijn de vele rotondes je kunt meestal naar een paar honderd meter terug als je verkeert rijdt. We besluiten de reis route enigszins te wijzigen en gaan overmorgen naar de kust richting Cadiz en kleine witte stadjes.

Dinsdag 3 juni

nogmaals bezoeken we Sevilla met de bus. We willen naar de joodse buurt. We gaan chocolade melk drinken met een soort in olie gebakken  koek in een lange sliert En wandelen door de joodse buurt en kopen voor mij  een zonnebril de andere ben ik verloren. Thuis snel weer het zwembad in voor de caravan.

woensdag 5 juni

Rijden 130 km naar de volgende camping aan de middellandse zee. In conil de frontera een echt spaanse camping het is erg stil. De temperatuur is weer normaal 23 graden. Zetten de caravan op en gaan naar Vejer de la frontera een wit stadje op een berg met een steile weg ,passeren gaat maar net. Gewandeld en moorse koffie en een rape gegeten. Terug naar de camping valt niet ook de tomtom was de weg kwijt. Ben weer een jaar ouder.

1. Josijanne:
    5 juni 2019
    Leuk hoor allemaal. We zijn weer goed op de hoogte.